Międzynarodowa wymiana informacji

Dnia 29 października bieżącego roku holenderski Minister Finansów Jeroen Dijsselbloem podpisał deklarację o automatycznej międzynarodowej wymianie informacji podatkowych.

Umowę podpisało ponad 50 państw, z czego 48 zadeklarowało wdrożenie przepisów w życie już od 2017 roku. Wśród nich znajdują się między innymi: Belgia, Dania, Niemcy, Irlandia, Norwegia, Polska, Szwecja oraz Wielka Brytania.

Czego dokładnie dotyczy umowa?

Dzięki temu porozumieniu, Belastingdienst otrzyma informację z innych państw na temat osób, które pracowały w Holandii a nie są jej obywatelami, w tym Polaków pracujących na jej terenie. Wszelkie  holenderskie instytucje podatkowe będą przekazywać informacje do głównego urzędu, który następnie automatycznie prześle dane podatkowe do państw, które podpisały wyżej wspomnianą umowę. Przepis będzie dotyczył zarówno osób fizycznych jak i firm.

Od kiedy przepisy zostaną wdrożone?

Od 1 stycznia 2016 roku holenderskie instytucje finansowe będą zobowiązane do identyfikowania swoich klientów, sprawdzania ich miejsc stałego zamieszkania oraz weryfikowania tego gdzie powinni oni płacić podatki.  Od września 2017 roku rozpocznie się oficjalna wymiana informacji podatkowych między krajami, które podpisały ową deklarację. Wymieniane dane będą dotyczyły roku 2016 i kolejnych.

Jaki jest cel takiego działania? Dzięki tym zmianom, Holandia chce stać się liderem wśród krajów europejskich, który skutecznie zwalcza uchylanie się płatników od płacenia podatków.

Aby uzyskać więcej informacji, w tym listę wszystkich krajów, które zobowiązały się stosować do wymiany informacji podatkowych, zapraszamy do zapoznania się ze źródłem:

Banner Promocyjny

Opineo.pl

Opinie o nas

Nick: Ula, dodano: 10 marca 2017 | 09:07
firma: Euro-Tax.pl
Ocena: 4/6/4/4/6 Czy skorzystał(a)by Pan(i) ponownie z usług firmy?Tak. | Czy ...
Przeczytaj opinię