Słowniczek

Nie wiesz co dokładnie oznaczają niektóre pojęcia związane z rozliczeniem zagranicznych podatków? Nie martw się, w tym dziale znajdziesz wszystkie informacje i wyjaśnimy Ci o co dokładnie chodzi.

Zapoznaj się z listą pojęć i pogłęb swoją wiedzę z zagranicznych przepisów podatkowych.

Lista pojęć

W-2 - obowiązująca w Stanach Zjednoczonych karta podatkowa, jest odpowiednikiem polskiego PIT-11 i zawiera informacje o uzyskanych dochodach oraz zapłaconych podatkach u konkretnego pracodawcy w roku, za który została wystawiona.

Skattekort - norweska karta podatkowa, zawiera informacje o wysokości zarobków oraz potrąceń podatkowych w danym roku podatkowym.

Salaris - odcinek płacowy w Holandii, zawiera rozliczenie wypłaty i otrzymywany jest z cotygodniową pensją

Payslipy - odcinki płacowe otrzymywane przez pracowników w Wielkiej Brytanii i Irlandii, zawierają rozliczenie wypłaty i otrzymywane są każdorozowo przy wypłacie pensji.

Payczek - dokument otrzymywany od pracodawcy wraz z każdym czekiem, zawiera podstawowe informacje na temat wysokości wynagrodzenia oraz potrąconych podatków.

P60 - karta podatkowa w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, otrzymywana na zakończenie roku podatkowego, jest wykazem naszych dochodów oraz zapłaconego podatku w skali całego roku podatkowego.

P45 - karta podatkowa w Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, przedstawia uzyskane dochody oraz kwotę odprowadzonego od nich podatku i otrzymywana jest od pracodawcy w chwili rozwiązania umowy o pracę.

Lohnsteuerkarte - niemiecka karta podatkowa, która poświadcza całkowite zarobki oraz zapłacone podatki w ciągu całego roku podatkowego. Wystawiana jest przez pracodawcę.

Lohnsteuerbescheinigung - niemieckie zaświadczenie podatkowe, zawiera zarobki uzyskane tylko u jednego pracodawcy, w przypadku istnienia kilku stosunków pracy w ciągu roku powinny istnieć osobne zaświadczenia dla każdego z nich.

Jaaropgaaf (lub jaaropgaave) - holenderska karta podatkowa, wydawana jest przez pracodawcę po zakończeniu roku podatkowego, który w Holandii pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Zawiera wysokość zarobków oraz sumę zapłaconych podatków.

Promocja

Opineo.pl

Opinie o nas

Nick: Pawel, dodano: 24 lutego 2017 | 11:02